Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос каране без акумулатор.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос каране без акумулатор.

    Здравейте.По една причина ми се счупи каумулатора.Запалих колата с друг след което го махнах и карах около 20 км.По лоша съдба може би, ми потъна съединителя май ми гръмна помпата защото изтече масло хидравлично под колата капещо някъде от около предната част г/д под акумулатора.Под потъна имам впредвид направо се чук едно пук и потъна додолу и край не се вдигна. Между другото и светнаха лампите по таблото без тази на маслото малко преди това.Въпросът ми е дали моята глупост е направила това с съединителя или просто му е дошло времето и дали да очаквам още преебани неща.Благодаря.
    Колата е алфа 147 jtd 2001
    Last edited by evolintend; d.m.y г., 13:14.
    Alfa Romeo 147 JTD 2001

  • #2
    Първоначално публикувано от evolintend Покажи съобщение
    Здравейте.По една причина ми се счупи каумулатора.Запалих колата с друг след което го махнах и карах около 20 км.По лоша съдба може би ми потъна съединителя може би ми гръмна помпата защото изтече масло.Между другото и светнаха лампите по таблото без тази на маслото малко преди това.Въпросът ми е дали моята глупост е направила това с съединителя или просто му е дошло времето и дали да очаквам още преебани неща.Благодаря.
    Колата е алфа 147 jtd 2001
    Акумулатора и съединителя нямат връзка. Какво масло ти изтече? Съединителя е със спирачна течност, а не е с масло! Спирачки имаш ли? За моторното масло ли ти свети лампа?
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

    Comment


    • #3
      В момента , в който си врътнал ключа, динамото още е подавало ток. Ключа прекъсва някои вериги, но по други през крушките на таблото протича за момент ток и те светват.
      Ако за 20 км. не си думнал инсталацията, значи кондензатора на динамото е здрав.
      Нищо не е станало!
      По въпроса може много да се каже, но това е краткото ми мнение.
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от evolintend Покажи съобщение
        Здравейте.По една причина ми се счупи каумулатора.Запалих колата с друг след което го махнах и карах около 20 км.По лоша съдба може би ми потъна съединителя може би ми гръмна помпата защото изтече масло.Между другото и светнаха лампите по таблото без тази на маслото малко преди това.Въпросът ми е дали моята глупост е направила това с съединителя или просто му е дошло времето и дали да очаквам още преебани неща.Благодаря.
        Колата е алфа 147 jtd 2001
        Ако си карал дълго време въобще без акумулатор, може да си изпушил един куп неща. Акумулаторът, дори и повреден е "балансиращ" товар за генератора.
        И какво значи "може би ми потъна съединителя". Той или е потънал или не и разликата е драстична.
        Сложи здрав акумулатор и я закачи на диагностика да видиш какво е записала. Изтрий грешките и запали. Ако всичко е наред, иди си пусни тото.
        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

        Comment


        • #5
          Както вече казаха колегите, никак не е добре за електрооборудването на колата да се кара без акумулатор. Особено на по-високи обороти на двигателя.
          И все пак, ако някога ви се наложи да правите това по неволя, карайте с включени по възможност повече големи консуматори, като фарове, вентилатор, отопление на задното стъкло и се стремете да карате на възможно по-ниски обороти на двигателя.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Разковничето е, че акумулатора влиза в схемата на динамото като кондензатор с голям капацитет. Това не позволява да се самовъзбужда динамото.
            Старите имаха свойството, като се откачи акумулатора да се самовъзбуждат и да вдигат напрежението до към 60-70 волта и изгаряше всичко включено.
            После му намериха цаката и сложиха един кондензатор на самото динамо и тия простотии престанаха.
            Интересното е, че когато динамата нямаха тая защита и непрекъснато повтарях, да не се откача края на акумулатора при работещ мотор и да се цъка на клемата, тогава почти всички гъзарееха и ми казваха:
            -Абе аз постоянно си го правя и ми няма нищо! Акъла тоже.
            Сега, когато тоя проблем е отстранен, всички дават съвети, сякаш динамата са от тия, старите!
            Абе няма угодия!
            За това и по-горе казах, че много може да се пише по темата
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
              Разковничето е, че акумулатора влиза в схемата на динамото ......
              Трябва някой ден да обясниш защо винаги, когато говориш за алтернатора, ползваш този термин. Убеден съм, че го правиш нарочно, но не знам, защо


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Трябва някой ден да обясниш защо винаги, когато говориш за алтернатора, ползваш този термин. Убеден съм, че го правиш нарочно, но не знам, защо
                Динамо е обобщено понятие.
                Алтернатор е маниерничене от генератор.
                Динамо е по-понятно за повече хора.
                За специалистите няма значение как го наричаш. Предполага се, че ще те разберат!
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #9
                  Нямаш си и представа колко голяма е разликата между динамо и алтернатор. Освен че са електрически машини които се използват за генериране на ток нищо общо няма между тях. В съвременните автомобили се използват само алтернатори. Динамо имаш на колелото
                  Ако те интересува повече мога дълго да обяснявам ( все пак съм ги учил четири години ) или сам попитай чичо Гугъл
                  Alfa 75 2.5 QV
                  Alfa 147 1.9JTD face

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от mrwrong Покажи съобщение
                    Нямаш си и представа колко голяма е разликата между динамо и алтернатор. Освен че са електрически машини които се използват за генериране на ток нищо общо няма между тях. В съвременните автомобили се използват само алтернатори. Динамо имаш на колелото
                    Ако те интересува повече мога дълго да обяснявам ( все пак съм ги учил четири години ) или сам попитай чичо Гугъл
                    Теория и практика...много различни неща......
                    Ако ти кажа, че съм използвал жива жаба за кондезатор на една жигула и я вързах за делкото, за да не залепва чукчето и наковалнята...ще ми повярваш ли...?.....просто проблем на пътя...свърши ми шкурката да ги зачиствам.....за да върви колата....наблизко блато и проблема решен.....
                    п.п. само да не ме емннат еколозите....
                    По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                    https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                    Comment


                    • #11
                      какво се разбира под "СЧУПИ МИ СЕ" да не е изтекъл електролит в коша на мотора и от там също да има поразии
                      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                      Peugeot 508 RXH 02.2013

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от mrwrong Покажи съобщение
                        Нямаш си и представа колко голяма е разликата между динамо и алтернатор. Освен че са електрически машини които се използват за генериране на ток нищо общо няма между тях. В съвременните автомобили се използват само алтернатори. Динамо имаш на колелото
                        Ако те интересува повече мога дълго да обяснявам ( все пак съм ги учил четири години ) или сам попитай чичо Гугъл

                        Правилното определение е това, че динамото произвежда постоянен ток а алтернаторът -променлив. Правилното събирателно понятие е "генератор".
                        Поради това устройството, което генерира електричество при велосипедите също погрешно бива наричано динамо, защото то произвежда променлив ток и поради това следва да се нарича алтернатор.

                        Накратко - много често в разговорния език не използваме правилните изрази.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Това което стана е че ми се пукнал акумулатора и изтекла една клетка.24 часа по късно като го разбрах запалих и тръгнах без акумулатор въобще до магазина да купувам (нз и аз защо го махнах мислех че няма да има проблем).По пътя за магазина изгърмя съединителя (потъба до долу).Дали едното е в последствие на другото.Дали тая киселина ще разяде цялата кола като се естекла надолу?
                          Също така маслото което потече беше хидравлично не от двигателя.В момента е пред майстор да бъде видяна в Понеделник и ще съобщя какви щети има.
                          Last edited by evolintend; d.m.y г., 13:42.
                          Alfa Romeo 147 JTD 2001

                          Comment


                          • #14
                            Е един спрей с обезмаслител няма да навреди да се пръсне където е текло въпреки че то вече каквото е имало да става е станало. От съединителя ти е потекла спирачна течност а не хидравлична
                            Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                            Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                            Peugeot 508 RXH 02.2013

                            Comment


                            • #15
                              ако е изтекла спирачната течност няма да имаш и спирачки.

                              Comment

                              Working...
                              X